♥Måste skriva av mig♥

Varför ska hjärna och hjärta alltid hänga upp sig på dem mest kompliserade sakerna?.
Jag vill inte,, jag kan inte leva utan min pojkvän. Han och hans dotter är mitt liv. Saken är den att han röker.
jag har gått imot mina principer för att få vara med honom men jag har bara ställt till problem.
Han är besviken på mig som lätt honom falla för mig när jag visste han var rökare från dag ett. Självklart har han rätt men den andra saken är den att jag föll med, lååångt innan han var medveten om det. Rökningen var låångt ifrån den närmsta tanken när jag sen fick en chans att bli tillsammans, Han-Jag-Vi.. Kunde inte låta den chansen smita iväg rakt framför ögon och hjärta. var jag självisk?,. Jag tänker på så mycket runt omkring när jag hatar rökningen. Tänker på min pojkvän vars lungor som har rasat och han har opererats, jag tänker på mina barn och djur som kommer andas in det. Visst han är duktig med att röka ute och under fläkten men han känner inte av den fruktansvärda stanken av rök som vi får leva i varje dag. jag vill inte att mina barn och djur vänjer sig med det, det är inte rätt mot dem. VI som vuxna måste ta det ansvar som inte barnen/djuren kan ta och i mitt fall är det att ha min älskade pojkvän nu och förlora honom när jag är redo för barn. Rökning är en del av honom säger han =( jag vill inte han ska behöva göra sig av med något som är en del av honom och han vill inte själv sluta röka. Jag vill ge honom all den tid han behöver för att inse om han vill sluta röka eller ej MEN den tiden är även min tid. En tid som jag blir mer kär i honom, en tid av att inte veta om han är den som jag ska dela mitt liv med. är jag självisk nu igen?.. Jag vill INTE lämna honom jag vill inte lämna honom men en dag måste jag göra ett beslut för någon annan, för mina barn och djurs skull, då måste jag vara stark.

Uscha vad vissa av mina vänner och antagligen min pojkvän med kommer hata mig efter detta inlägg och mitt tycke. Men det är så här jag har växt upp och det är svårt att bryta ett så starkt mönster just som min pojkvän.

Älskar min Tobias sååå sjukt mycket. gråter just nu och oroar mig fast jag lovat att låta framtiden utvisa.
Känner väll så här eftersom han rökar mer nu än någonsin. är sååå rädd för att tvingas leva mitt liv utan honom.

Faaan alltså. =(.. Kommer säkert få ångra att jag skrivit av mig här med. Men detta är min blogg där jag skriver om allt. Jag var bara tvungen att skriva av mig. klockan är snart nio och vad jag vet så är det 3 sigg redan. =(

Ångrar redan att jag skrivit detta. är inte ute efter bråk eller något. bara att lätta mig. Min kille har hört detta tuusen gånger så vill inte ta det med honom igen. Det tjänar inget till.

Nu ska jag sätta mig och gråta av mig lite så jag kan vara glad och låtsas som inget ikväll när vi ska hem till Anderslöv igen.

Bye♥
/Stina..




Kommentarer
Postat av: Conny

Naww, söta du, tycker de är bra att du får skrivit av dig, och jag kan säga att jag håller med dig till 110% om att de är vi vuxna som måste ta de ansvart för att skydda våra barn och djur mot sånna svarta äckliga lungor.

och jag tycker verkligen inte att du är självisk på den biten, för de är ju inte dig själv du tänker på, de skriver du ju, de är djuren/barnen. du har valt din älskade nu ju trots rökningen. men ska man tänka på framtiden så tänker man på mer än sig själv.

kramis

2009-09-21 @ 09:07:10
URL: http://enjavla.blogg.se/
Postat av: krolle

du vännen jag kan förstå dig trotts att jag e rökare själv.. jag försöker i möjligaste mån att vara så långt i från barnen jag kan med min cigg.. kör tex inte barnvagnen när jag rökar o jag rökar på ställen där det känns lämpligt att röka...



iaf tycker du gör fullt rätt i att skriva vad du vill i din blogg.. so what om folk blir sura.. jag skriver vad jag vill o känner för o tro mig de kan bli ett jävla liv om det..



många kramar din vän krolle

2009-09-21 @ 09:37:33
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller med dig till 200%

Jag hatar Krolle för att han röker men jag älskar honom. Jag har försökt i 7 år med att få honom att sluta röka.

Jag vill inte att våra barn ska växa upp med cigarett rök runt sig. Krolle få röa ute eller sluta röka.

Han och hans mamma röka under fläkten förr men eftersom jag är både astmatiker och allergiker fick dom snällt gå ut och röka.

Du är inte egoist som tänker som du gör.



Finns här om du behöver prata.



Kram

2009-09-21 @ 09:38:36
URL: http://theloveoftrinity.blogg.se/
Postat av: krolle

jo enkelt svarar för att cigge en drog som man e beroende av.. så jo de kan ta upp en stor del av ens liv.. lite som alkohol för en alkolist eller droger för en missbrukare

2009-09-21 @ 11:47:04
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: krolle

jo enkelt förklarat så e cigg som alkohol för en alkolist.. man e så pass beroende av denna drog att du inte kan leva en dag utan den.. när du väl slutat röka e du faktist en rökfri rökare ändå..

2009-09-21 @ 11:49:37
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: Johanna ♥

jag förtsår dig precis, och du får uttrycka dins känslor hur du vill det rä din blogg, det kan ingen t ai från dig.. dessutom är det ett bekymmer han redan ve tom, så det lan inte bli någon diskussion kring det!

2009-09-21 @ 15:13:12
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har precis fått tillbaka honom så klagar du över rökningen nu...herregud var nöjd nångång...han rökte väl innan med när du så gärna ville vara med honom igen ????

2009-09-21 @ 21:52:01
Postat av: Stina

jag har klagat på rökningen heeela tiden. och han har faktiskt oxå fått tillbaka mig. varför är jag den som ska uppoffra och sitta fint på stolen medans han lever vidare just på det sätt som sårar mig?. Du behöver inte skriva privat för jag kollar upp din Ip.

2009-09-22 @ 00:05:24
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

♥Skriv gärna en rad♥: