♥Stina tycker till..

Livet är för många en gåta,
tydligen handlar det om att älska, glömma och förlåta.
Men skulle du förlåta vad som?
Dem som krossade din värld, kanske din familj, skulle du förlåta även dem?
Jag hade en pappa fram tills jag var 3,
sen passerade åren och han fanns inte me.
När jag ser andra krama om sin far,
så tänker jag mest, stackars jävel som har sin kvar.
Jag kan inte se en värld där han finns till,
förlåta kan ja visst, men är det vad jag vill?
Min "pappa" har satt många spår,
spår som gått från smärta till sår,
dem säger tiden läker allt,
ska det betyda att jag ska ta allt kallt?
Vill jag ha min pappa om tusen år?
skulle det verkligen läka alla djupa sår?
När jag tittar på mina sår som en gång var fylda med blod,
ser jag nu bara vita ränder fyllda av mod.
Varför kan man inte radera titlen "pappa"?
varför kan jag inte bara få truten att sluta glappa?
Varför lägger jag ner denna tid?
det blir ju inte besvarat och en evig strid.
Varför ville du sätta mig till världen
när du sen inte fanns kvar på färden?
Varför satte du sen 3 barn till i livet
tror du vi klarar oss utan pappa, är det vad du tog för givet?.
En sak har du lärt mig kära far,
hade jag varit en kille hade jag varit en bra mycket bättre kar.
Nu tänker jag lägga mig och sova,
drömma drömmar där du är en bättre pappa det kan jag lova.
Jag önska du älskade mig,
så som din lilla prinsessa älskade dig.
Jag såg upp till dig lilla far,
nu du mig inte längre har.
Inte för att du saknar,
hoppas drömmen besvaras när jag vaknar =(.

Natti alla.

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Mathilda. <3

Jag älskar dig min fina flicka.. Du är en människa man får energi och styrka ifrån. Så fin och godhjärtad så det inte är sant.. Du är bäst!!

<3



Läste det med flyttkartonger.

På ica har dom så man kan köpa bananlådor för 2 kronor st. Ring dit, Kanske inte just sådana lådor du syftade på men hey, Billigt och dom är bra. :)



PUSSS <3

2011-03-19 @ 10:30:21
URL: http://emmamedmathilda.blogg.se/
Postat av: Lina ström

Oh harregud fick tårar i ögonen när jag läste den! Min pappa gick bort när jag var 3 år och har 2 syskon och SEn tig livet av sig harregud vad det passade in

2011-03-19 @ 14:16:07
Postat av: Christine

Aww gumman, förstår din känsla <3

2011-03-19 @ 19:09:18
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

♥Skriv gärna en rad♥: