♥Jag som mindre bra

Det fanns en tid i mitt liv, en tid som säkert många andra oxå fått ta del av.
En tid då jag ljög otroligt mycket, jag ville bli älskad och när inget annat funkade ljög jag om det mesta.
Största delen av lögnerna var att lyssna, ta del och utnyttja.
Hur jag menar?
Jo att hörde jag att någon hade velat ha en stor fin brun häst då hade jag det, ville dem ha en hund hade jag två av just den rasen. Jag gjorde allt för att synas, höras och vara värd något, jag ville vara den dem såg upp till genom att ha det dem alltid velat ha. Jag blev en ända stor lögn.
 
Idag är jag en heelt annan människa, idag är min sanning lite vulgär, öppen och ibland väldigt brutal.
Jag säger exakt vad jag tycker och tänker och tvekar aldrig.
Idag är jag en otroligt uppskattad människa och inte bara för att jag idag är ärligare än vad många klarar av utan även för att jag är mig själv. Jag har alltid varit älskad men jag drog mig till fel människor och vad för gott kan det medföra?
 
Ta vara på dig själv, var aldrig någon annan än du.
Du är uppskattad, du är älskad hur du än ser ut eller må vara.
Vad din hobby än är eller vilken klädstil du än har.
Ändra inte dig för andra för är dem verkligen värd din tid om du måste vara någon annan än du?
 
Älska dig själv som ingen annan kan, ta vara på dig själv som ingen annan kan och jag lovar dig att du kommer skina som aldrig förr och folk kommer vela ta en plats hos dig för att du är du MEN kom ihåg platserna är inte gratis och inte heller oändliga, ta dem värdefulla nära dig och låt dem göra sig förtjänt av sin plats just som du gör dig förtjänt en plats hos dem.
På lika villkor vore denna värld en bättre plats för oss alla.
 
Mitt motto
- Jag tar inte in fler vänner i mitt liv än vad jag har råd att vara vän tillbaka till.
Det viktigaste är inte hur många vi är utan hur få bra vi är.
 
Ta vara på allt och glöm inte, du är huvudrollen i ditt liv, låt ingen ta det ifrån dig.
Bär dig själv med rak rygg och ett huvud högt.
För du, DU är unik.

Kommentarer
Postat av: Matilda och Selma

Hejsan, fråga gärna en eller flera frågor i våran frågestund?:) http://equestrians.webblogg.se/2013/february/fragestund.html

2013-02-10 @ 21:33:48
URL: http://equestrians.webblogg.se/

♥Skriv gärna en rad♥: